WYKREŚLENIE DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ W CENTRALNEJ EWIDENCJI DZIAŁALNOŚCI I INFORMACJI
O DZIAŁALNOŚCI GOSPODARCZEJ
Przedsiębiorca jest zobowiązany złożyć wniosek o wykreślenie wpisu w dowolnym terminie od dnia trwałego zaprzestania wykonywania działalności gospodarczej. Zgłoszenie powinno jednak odpowiadać stanowi faktycznemu. W przypadku zaprzestania należy podać datę przypadającą na ostatni dzień wykonywania działalności gospodarczej. Data zaprzestania działalności gospodarczej nie może być późniejsza niż data złożenia wniosku.
W celu całkowitego wykreślenia swojego wpisu z CEIDG jako osoba fizyczna może Pan/i wybrać jeden z trybów postępowania:
- Utworzenie konta przedsiębiorcy na portalu www.biznes.gov.pl, zalogowanie się, wypełnienie wniosku on-line i złożenie (podpisanie) go elektronicznie, tylko wtedy, gdy – przedsiębiorca posiada podpis elektroniczny lub profil zaufany ( więcej informacji o profilu zaufanym na epuap.gov.pl).
- Bez logowania się do biznes.gov, przygotowanie wniosku on-line i podpisanie go w dowolnej gminie (zapamiętaj nr wniosku roboczego). Przygotowanie wniosku w trybie anonimowym wymaga wizyty w Urzędzie Gminy (wniosek jest przechowywany w systemie przez 7 dni od daty wypełnienia) w celu potwierdzenia tożsamości i złożenia podpisu przez wnioskodawcę. Urzędnik odnajduje wniosek w CEIDG po kodzie wniosku, drukuje i przedkłada wnioskodawcy do podpisania. Uwaga ! W takim przypadku dniem złożenia wniosku jest dzień, w którym wnioskodawca podpisał wniosek papierowy.
- Pobranie i złożenie wniosku papierowego w gminie. Gmina przekształca go na wniosek elektroniczny.
- Przesłanie wniosku listem poleconym do wybranej gminy. Podpis przedsiębiorcy musi być notarialnie potwierdzony.
W przypadku, gdy osoba fizyczna składa wniosek w gminie organ gminy potwierdza tożsamość wnioskodawcy składającego wniosek, wydaje pokwitowanie przyjęcie wniosku i przekształca go w formę dokumentu elektronicznego potwierdzonego podpisem elektronicznym, następnie przesyła do CEIDG nie później niż następnego dnia roboczego od dnia jego otrzymania. Jeśli w/w wniosek będzie niepoprawny to organ gminy niezwłocznie wzywa do skorygowania lub uzupełnienia wniosku w terminie 7 dni roboczych.
Uwaga! Wszelkie czynności związane z wpisem w Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej prowadzonej przez Ministra właściwego do spraw gospodarki są bezpłatne.
Dokumentem potwierdzającym wykreślenie wpisu z CEIDG jest wydruk ze strony internetowej CEIDG.