Czym zajmuje się Kancelaria Prezydenta Miasta:
- wykonywaniem zadań związanych z funkcjami reprezentacyjnymi Prezydenta oraz prowadzeniem spraw związanych z obsługą Prezydenta Miasta, Zastępców Prezydenta Miasta oraz Sekretarza Miasta,
- obsługą i koordynowaniem działań w zakresie załatwiania indywidualnych spraw mieszkańców, w tym skarg, wniosków i interwencji składanych przez mieszkańców w dni przyjęć przez Prezydenta Miasta, Zastępców Prezydenta oraz Sekretarza Miasta,
- przyjmowaniem i segregowaniem korespondencji kierowanej do Prezydenta Miasta, Zastępców Prezydenta Miasta i Sekretarza Miasta oraz prowadzeniem rejestru korespondencji wpływającej do kierownictwa Urzędu,
- sporządzaniem sprawozdań z prac Prezydenta Miasta między sesjami i przekazywaniem ich do Biura Rady Miejskiej,
- organizowaniem przyjęć interesantów i ich kontaktów z Prezydentem Miasta, Zastępcami Prezydenta i Sekretarzem Miasta oraz prowadzeniem kalendarza spotkań Prezydenta, Zastępców i Sekretarza Miasta,
- uczestniczeniem w pracach dotyczących przeprowadzania wyborów i referendów,
- prowadzeniem centralnego rejestru zarządzeń Prezydenta Miasta, przesyłaniem ich do zainteresowanych komórek organizacyjnych oraz nadzorowaniem niezwłocznego przekazywania zarządzeń Prezydenta Miasta do publikacji w Biuletynie Informacji Publicznej,
- przesyłaniem aktów normatywnych Prezydenta Miasta do odpowiednich organów: Łódzkiego Urzędu Wojewódzkiego w Łodzi oraz Regionalnej Izby Obrachunkowej w Łodzi.