Biuro Rady Miejskiej – I piętro pokój nr 19
Urząd Miasta w Tomaszowie Mazowieckim
ul. POW 10/16
Tel. 44 724 23 11 wew. 521, 522, 523
Adres e-mail: brm@tomaszow-maz.pl
Do zadań Biura Rady Miejskiej należy:
- opracowywanie harmonogramów, projektów planów pracy i terminarzy posiedzeń Rady Miejskiej oraz jej komisji;
- sporządzanie sprawozdań z realizacji planu pracy Rady Miejskiej oraz komisji Rady Miejskiej;
- sporządzanie protokołów z obrad sesji Rady Miejskiej i posiedzeń komisji;
- udostępnianie do publicznego wglądu protokołów z sesji oraz komisji zgodnie ze Statutem Miasta Tomaszowa Mazowieckiego.
- planowanie i organizowanie dyżurów i spotkań radnych z wyborcami;
- prowadzenie rejestru wniosków z dyżurów radnych oraz przekazywanie ich właściwym komórkom organizacyjnym w celu ich merytorycznego rozpatrzenia i udzielenia odpowiedzi;
- prowadzenie rejestru interpelacji, zapytań, wniosków radnych zgłaszanych na sesji oraz między sesjami Rady Miejskiej;
- przekazywanie wniosków i interpelacji radnych Rady Miejskiej do odpowiednich komórek organizacyjnych urzędu w celu ich rozpatrzenia, a następnie udzielania terminowych odpowiedzi;
- opracowywanie projektów uchwał Rady Miejskiej w zakresie dotyczącym zadań Przewodniczącego Rady Miejskiej;
- prowadzenie rejestru i zbioru uchwał podjętych przez Radę Miejską;
- prowadzenie rejestru skarg rozpatrywanych przez Radę Miejską oraz wykonywanie czynności związanych z rozpatrzeniem skarg,
- współpraca w zakresie sporządzania informacji z działalności Rady Miejskiej publikowanej na łamach strony samorządowej;
- opracowywanie analiz i sprawozdań dla potrzeb Rady Miejskiej i jej komisji w ramach kompetencji należących do Biura;
- planowanie i koordynowanie wyjazdów służbowych oraz szkoleń radnych;
- zapewnienie niezbędnej pomocy techniczno-organizacyjnej radnym w sprawowaniu przez nich mandatów;
- współudział w organizowaniu i przeprowadzaniu wyborów samorządowych, parlamentarnych i prezydenckich oraz referendów i ławników sądów powszechnych,
- zapewnienie niezbędnej pomocy w zakresie utworzenia, połączenia, podziału oraz zniesienia jednostki pomocniczej;
- sporządzanie okresowych informacji na temat realizacji uchwał Rady Miejskiej,
- prowadzenie zbioru dokumentacji pokontrolnej z kontroli dokonywanych przez Komisję Rewizyjną Rady Miejskiej;
- prowadzenie spraw związanych z nadawaniem tytułu Honorowego Obywatelstwa Miasta Tomaszowa Mazowieckiego oraz tytułu Zasłużony dla Miasta Tomaszowa Mazowieckiego,
- realizowanie innych powierzonych zadań wynikających z przepisów szczególnych w zakresie kompetencji Biura