Proponowany porządek obrad:
1. Otwarcie sesji i powitanie zebranych.
2. Przedstawienie porządku obrad XIII sesji Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego.
I część uroczysta
1. Podziękowanie zawodnikom Klubu Sportowego „Lechia” za osiągnięcia sportowe.
II część merytoryczna
3. Przyjęcie protokołu z IX nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 29 marca 2019 roku, X nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego z dnia 9 kwietnia 2019 roku oraz z XI nadzwyczajnej sesji Rady Miejskiej z dnia 11 kwietnia 2019 roku.
4. Sprawozdanie z działalności Komendy Powiatowej Policji w Tomaszowie Mazowieckim oraz z informacją o stanie bezpieczeństwa i porządku publicznego w 2018 roku.
5. Podjęcie uchwały w sprawie dokonania zmian w „Budżecie Miasta Tomaszowa Mazowieckiego na rok 2019”.
6. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały nr IV/32/2019 Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego w sprawie uchwalenia „Wieloletniej Prognozy Finansowej Miasta Tomaszowa Mazowieckiego na lata 2019-2030”.
7. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały Nr LI/455/2017 Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego w sprawie ustalenia cen i opłat za usługi przewozowe
w publicznym transporcie zbiorowym w Tomaszowie Mazowieckim.
8. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały Nr XXXVIII/346/2016 Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego w sprawie zaliczenia dróg do kategorii dróg gminnych oraz ustalenia ich przebiegu.
9. Podjęcie uchwały w sprawie przyjęcia aktualizacji „Założeń do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla miasta Tomaszowa Mazowieckiego na lata 2018-2033”.
10. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały nr LVII/508/2018 w sprawie trybu udzielania i rozliczania dotacji dla publicznych i niepublicznych jednostek oświatowych, trybu przeprowadzania kontroli prawidłowości ich pobrania
i wykorzystania oraz terminu i sposobu rozliczania wykorzystania dotacji.
11. Podjęcie uchwały o zmianie uchwały XXVI/253/2016 Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego w sprawie określenia trybu powoływania członków oraz organizacji i trybu działania Miejskiej Rady Działalności Pożytku Publicznego
w Tomaszowie Mazowieckim.
12. Sprawozdanie z realizacji „Programu współpracy z organizacjami pozarządowymi oraz podmiotami prowadzącymi działalność pożytku publicznego za rok 2018”.
13. Informacja o działalności Prezydenta Miasta w okresie między sesjami oraz
z wykonania uchwał podjętych na poprzedniej sesji.
14. Informacja o działalności Przewodniczącego Rady Miejskiej
i Wiceprzewodniczących w okresie między sesjami.
15. Korespondencja i sprawy różne.
16. Zakończenie obrad XIII sesji Rady Miejskiej Tomaszowa Mazowieckiego.