Tomaszowianie złożyli już ponad 1600 wniosków w ramach programu „Rodzina 500+”. Mieszkańcy częściej składają je w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej, rzadziej w placówkach Poczty Polskiej, a około 30 proc. wszystkich wniosków wpłynęło przez Internet.
Z jakimi błędami najczęściej spotykają się pracownicy weryfikujący wnioski? Mieszkańcy zazwyczaj nie dołączają odpowiednich dokumentów do wniosku.
Pamiętajmy, że:
- jeśli wnioskodawca zaznaczy we wniosku odliczenia od dochodu powinien przedstawić przekazy lub przelewy pieniężne dokumentujące faktyczną wysokość alimentów przekazanych na rzecz osób spoza rodziny.
- w przypadku utraty dochodów w 2014 lub po tym roku, do wniosku należy dołączyć dokumenty potwierdzające datę utraty dochodu i wysokość netto utraconego dochodu.
- w przypadku uzyskania przez członka rodziny dochodu w roku 2014 do wniosku należy dołączyć dokumenty określające wysokość netto uzyskanego dochodu w roku 2014 oraz liczbę miesięcy, w którym dochód był osiągany.
- w przypadku uzyskania przez członka rodziny dochodu po roku 2014 do wniosku należy dołączyć dokumenty określające wysokość netto uzyskanego dochodu za pierwszy miesiąc następujący po miesiącu, w którym dochód został uzyskany oraz inne dokumenty, w tym oświadczenia niezbędne do ustalenia prawa do świadczenia wychowawczego
Pamiętajmy, że jeśli wysyłamy wniosek przez Internet lub za pomocą Poczty Polskiej, również możemy zrobić to tylko raz.