Organizacje pozarządowe, obracające niewielkimi środkami muszą podjąć decyzję do 31 stycznia 2017 roku o prowadzeniu uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów i zgłosić ją Urzędowi Skarbowemu.
Organizacje pozarządowe rezygnujące z prowadzenia pełnej księgowości mogą prowadzić uproszczoną ewidencję przychodów i kosztów. By przejść na prowadzenie uproszczonej ewidencji, należy spełnić poniższe warunki:
- Prowadzić działania w sferze zadań publicznych określonych w 4 ust. 1 ustawy o działalności pożytku publicznego i o wolontariacie,
- Nie prowadzić działalności gospodarczej w rozumieniu przepisów o swobodzie działalności gospodarczej,
- Nie mieć statusu organizacji pożytku publicznego,
- Osiągać przychody wyłącznie z:
- działalności nieodpłatnej pożytku publicznego z tytułu składek członkowskich, darowizn, zapisów, spadków, dotacji, subwencji, przychodów pochodzących z ofiarności publicznej,
- działalności odpłatnej pożytku publicznego z tytułu sprzedaży towarów i usług,
- tytułu sprzedaży, najmu lub dzierżawy składników majątkowych,
- tytułu odsetek od środków pieniężnych na rachunkach bankowych lub rachunkach w spółdzielczych kasach oszczędnościowo-kredytowych, prowadzonych w związku z wykonywaną działalnością, w tym także odsetek od lokat terminowych oraz innych form oszczędzania, przechowywania lub inwestowania, tworzonych na tych rachunkach,
- W roku poprzedzającym rok wyboru prowadzenia uproszczonej ewidencji przychodów i kosztów osiągnąć przychody wyłącznie z tytułów, o których mowa w pkt 4. w wysokości nieprzekraczającej 100 000 zł.
Więcej informacji na:
http://poradnik.ngo.pl/wiadomosc/2018912.html