Od 1 lipca można składać wnioski o wypłatę jednorazowego świadczenia w wysokości 300 zł dla każdego uczącego się dziecka w ramach rządowego programu „Dobry start”, drogą elektroniczną poprzez portal ministerialny Emp@tia (adres strony: empatia.mpips.gov.pl) oraz PUE ZUS e PUAP, a także bankowość elektroniczną. Natomiast od 1 sierpnia papierowe wersje wniosków będą przyjmowane w siedzibie Miejskiego Ośrodka Pomocy Społecznej. Przewiduje się, iż z tego programu skorzysta ok. 6.000 uczniów z Tomaszowa Mazowieckiego.
Wnioski elektroniczne i papierowe będzie można składać do 30 listopada. Prawidłowo wypełniony wniosek i kompletny złożony w miesiącach lipiec i sierpień, zostanie rozpatrzony i zrealizowany do końca września. Rozporządzenie przewiduje 2 miesięczny termin na ustalenie prawa i wypłaty przysługującego świadczenia, licząc od dnia złożenia wniosku wraz z dokumentami.
Świadczenie „Dobry Start” nie jest objęte koordynacją systemów zabezpieczenia społecznego.
300 zł to kwota netto, zwolniona z podatku dochodowego i nie będzie podlegać egzekucji, podobnie jak inne świadczenia dla rodzin. Świadczenie to nie jest liczone do dochodu przy ustalaniu prawa do świadczeń z innych systemów wsparcia, dotyczy to w szczególności m. in. świadczeń z pomocy społecznej, funduszu alimentacyjnego, świadczeń rodzinnych, dodatków mieszkaniowych, stypendiów dla uczniów i studentów.
Druki na świadczenie „Dobry Start” można pobierać ze strony internetowej:
https://www.gov.pl/web/rodzina/wzor-wniosku-o-swiadczenie-dobry-start