W trakcie konferencji towarzyszącej podpisaniu dokumentu, Tomasz Żuchowski p/o dyrektora GDDKiA przekazał informację, że już w lutym ogłoszony zostanie przetarg na studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe, które określi optymalne warianty przebiegu nowej ekspresówki. W 2023 roku GDDKiA planuje wyłonienie wykonawcy, podpisanie umowy i w ciągu dwóch lat opracowanie dokumentacji i skonsultowanie jej z mieszkańcami. W 2025 roku planowane jest złożenie wniosku o decyzję środowiskową. Następnie zostanie już tylko przystąpić do realizacji inwestycji.
- To bardzo ważny dzień dla naszego miasta i regionu. Wiem, że wielu wątpiło, ale byli też tacy, którzy przez wiele długich miesięcy i lat dokładali starań aby ta kluczowa dla nas inwestycja mogła być realizowana. Mamy w końcu realną szansę na wyprowadzenie ruchu samochodów ciężarowych z naszego miasta! Poprawi się bezpieczeństwo, skróci się dojazd do Łodzi, do województw świętokrzyskiego, podkarpackiego czy dolnośląskiego. Region i Tomaszów Mazowiecki staną się bardziej atrakcyjne dla potencjalnych inwestorów. Dziękuje wszystkim zaangażowanym w zabieganie o tę inwestycję – powiedział w trakcie konferencji prezydent Marcin Witko.
Nowy fragment drogi ekspresowej ma mieć około 60 kilometrów. Zostanie wybudowany na odcinku biegnącym od węzła Łódź Południe na autostradzie A1 i S8 do węzła Kozenin w okolicach Opoczna. Droga będzie biegła m.in. przez powiaty: łódzki wschodni, tomaszowski, piotrkowski, opoczyński. Jej koszt oszacowano na 3,5 mld złotych. Nowa trasa stworzy w swoim pobliżu znakomite miejsce do inwestowania dla przedsiębiorców: firm spedycyjnych i logistycznych.
- Ta inwestycja realizuje w piękny sposób ideę, dla której tak naprawdę codziennie pracujemy, czyli czynienie wszystkich rzeczy dla dobra wspólnego. Dla dobra nie tylko woj. łódzkiego, bo będzie to droga, która połączy mieszkańców wielu województw (…) – dodał prezydent Tomaszowa.