Głównym zagadnieniem zebrania, które odbyło się 14 listopada w Urzędzie Miasta, był monitoring. Istniejący system nie spełnia swojej funkcji i wymaga modernizacji. Uczestnicy spotkania dyskutowali na temat nowego systemu i miejsc, w których powinny znaleźć się kamery.
Miasto na ten cel chce pozyskać środki zewnętrze. Wkład własny wyniesie 250 tys. zł. Obecnie opracowywana jest mapa miejsc niebezpiecznych, gdzie powinny zostać zainstalowane kamery. Pierwsze 10 kamer powinno się pojawić w 2017 roku. Nowy system ma działać w oparciu o sieć światłowodową oraz radiową.
O nowych rozwiązaniach dyskutowali: gen. 25. bryg. Kawalerii Powietrznej w Tomaszowie doktor Stanisław Kaczyński, Komendant Policji Powiatowej insp. Szymon Herman, Komendant Powiatowej Straży Pożarnej i jednocześnie przewodniczący komisji bezpieczeństwa rady powiatu bryg. Krzysztof Iskierka, członkowie komisji bezpieczeństwa rady powiatu Krzysztof Biskup i Mariusz Strzępek, członkowie komisji komunalnej rady miejskiej Krzysztof Pierściński oraz Marek Skrzypczyk, Komendant Straży Miejskiej Piotr Remisz, Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego i Ochrony Ludności w Urzędzie Miasta Jacek Grabowski, Kierownik Referatu Zarządzania Kryzysowego w Starostwie Powiatowym Tomasz Wojtaszek, z-ca dyrektora Wydziału Obsługi Administracyjnej i Informatycznej Urzędu Miasta Michał Goździk, sekretarz miasta Katarzyna Marchewka oraz prezydent Marcin Witko.
Docelowo system, oprócz podstawowych funkcji, będzie pozwalał na: analizowanie natężenia ruchu, automatyczne odczytywanie tablic rejestracyjnych (w momencie wjazdu do miasta kradzionego pojazdu, odpowiednie służby zostają od razu zaalarmowane), stworzenie centrum zarządzania kryzysowego dla wszystkich służb, kontrolowanie czystości powietrza czy nawet monitoring poziomu wód.
System ma być rozbudowywany stopniowo, w oparciu o dostępne środki zewnętrzne. Każdy kto chciałby zgłosić miejsce, w którym jego zdaniem, powinna znaleźć się kamera monitoringu miejskiego, może napisać na adres monitoring@tomaszow-maz.pl